We hebben het met z’n allen vaak over innovatieve dienstverlening als springplank naar een overheid van de toekomst.
Maar wat houdt een “innovatieve dienstverlening” precies in? Waarom kan die niet los worden gezien van administratieve vereenvoudiging, samenwerking, inclusie, proactiviteit ...? Waar liggen hierbij de kansen voor en de gevaren van AI?
Het zijn vragen die ons allemaal bezighouden. Net daarom polsten we bij een aantal inspirerende mensen naar hun visies op innovatieve dienstverlening, die we vervolgens samenbrachten in een inspiratienota. Met dank aan Lie Lauwers (Houthalen-Helchteren), Sarah Spiessens (Gent), Tim Denoulet (Wingene), Eric Goubin (Kortom & Thomas More), Wim Haest (Houthalen-Helchteren), Luc Jolie (Aalter & Exello.net), Geert Sinnaeve (Roeselare) en Eddy Van der Stock (V-ICT-OR).
Het resultaat? Een waaier van perspectieven die essentieel zijn om over innovatieve dienstverlening na te denken ... en die jou en jouw bestuur ongetwijfeld ook zullen inspireren bij het zetten van die volgende stap richting digitale transformatie.

- Administratieve vereenvoudiging
Van complex naar less - Inclusie
Van radicaal naar maximaal digitaal - Dienstverlening
Van reactief naar proactief - Samenwerking en gegevensdeling
Samen een naadloze dienstverlening garanderen - Gepersonaliseerde dienstverlening
De burger centraal - AI en digitale assistenten
Iedereen aan boord - Digitale dienstverlening
Voorrang aan vertrouwen en veiligheid