FinConnect is een online bibliotheek van Vanden Broele

Zijn OCMW's vanaf 2025 verplicht om hun beslissingen via eBox te versturen?

De eBox is een elektronische brievenbus waarin u op een veilige manier de berichten kunt vinden die door steeds meer overheidsdiensten verzonden worden. Het doel van deze tool is de papieren administratie te vereenvoudigen en alle documenten voor de burger te centraliseren. Elektronische aangetekende post is bovendien goedkoper en sneller. 

Bepaalde lokale besturen werken al met de eBox en momenteel is het ook een mogelijkheid voor het OCMW, geen verplichting. Eind september heeft de POD Maatschappelijke Integratie (POD MI) aangekondigd dat OCMW's vanaf 1 januari 2025 verplicht zullen zijn om hun beslissingen via eBox te versturen naar burgers die hun eBox al geactiveerd hebben. 

OCMW's blijven wel vrij om dezelfde beslissing zowel via eBox als op papier te verzenden, het OCMW kan bijvoorbeeld beslissen om tijdens een overgangsperiode beide systemen naast elkaar te gebruiken. 

Ontdek hier alle informatie over het gebruik van de eBox door de OCMW's. 

 

Deel deze update via LinkedIn
Deel deze update via Facebook
Deel deze update via Twitter
Deel deze update via e-mail

Al onze nieuwsberichten in uw mailbox?

Schrijf u in op onze gratis nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuwe regelgeving, relevante actualiteit, niet te missen opleidingen en studiedagen, ...